grill-ilustracni-2.jpg

Deset tipů pro zdravější grilování

Většina lidí sice nepovažuje grilování za zdravý způsob přípravy pokrmů, ale kdyby někdo přišel s dietou skládající se z žebírek a steaků, tak určitě zaznamená velký úspěch.  Pokud si osvojíte správné zásady přípravy pokrmů grilováním, tak si své jídlo připravíte jedním z nejzdravějších způsobů. Vzhledem ke krátké přípravě si pokrmy zachovávají svou vynikající a původní chuť. Zapomeňte na množství marinád a omáček, soustřeďte se na původní chuť masa a zeleniny.

  1. Grilované maso podávejte jako Asiati – v kombinaci s velkou porcí zeleniny a lehkých potravin s nízkým obsahem škrobu.
  2. Maso použijte jen jako výrazný prvek, ne jako monstrózní hromadu, která přetéká z talíře.
  3. Co je malé, to je hezké. Zkuste grilovat malé kousky masa a kebabu jako je japonské yakitori nebo indonéské saté.
  4. Volte jen libové maso jako je fillet mignon, vepřová panenka nebo vykostěné kuřecí prso bez kůže.
  5. Když grilujete tučnější maso, odkrojte všechen viditelný tuk. Místo steaku si ugrilujte rybu, zeleninu nebo tofu.
  6. Podávejte hodně grilované zeleniny. K dochucení používejte pasty a bylinkové přípravky bez tuku.
  7. Burgery dělejte z nasekaného tuňáka nebo lososa či z libové krůty.
  8. Před vlastním grilováním zlehka předvařte (vařte na mírném ohni) párky v pivu. (Propíchněte je na několika místech párátkem. Tím z nich odejde část tuku.)
  9. Spálený tuk z masa vytváří drobné stopy rakovinotvorných sloučenin. (Zdůrazňujeme slovo drobné.) I když je toto riziko minimální, můžete jej eliminovat, pokud budete připravovat tučná jídla jako je hrudí a celé kuře nepřímým grilováním.

Tipy jak na nejlepší burger

Pořádný hamburger je jedním ze třech základních pokrmových pilířů grilování (společně se steaky a žebry)...

  1. Vyberte maso, které není zcela libové (15 až 20% tuku je ideální).
  2. Maso upravujte co nejméně. Nadměrným hnětením se maso na grilu více rozpadá.
  3. Chuťově nejvýraznější burger vytvoříte z mleté hovězí plece nebo nízkého roštěnce.
  4. Koření a ochucovadla dejte na žemli (cibule, rajče, omáčka, hořčice, apod.), ne na maso.
  5. Pořádně burgery tepelně upravte. Při současném častém výskytu bakteriálních problémů, je třeba postupovat opatrně.
  6. Použijte teploměr na maso a zkontrolujte, zda je maso propečené. Zapíchněte teploměr ze strany burgeru. Vnitřní teplota by měla být nejméně 70°C.
  7. Aby zůstat správně propečený burger šťavnatý, zapracujte doprostředka burgeru kousek bylinkového másla.